SFO

På Korsholm Skole arbejder pædagoger og lærere i indskolingen tæt sammen om at skabe en sammenhængende og varieret dag for børnene. Pædagogerne indgår i en stor del af den aldersblandede undervisning og er med til at sikre en god overgang fra skole til SFO.

SFO har åbent fra kl. 6.30 til 08.00 og igen fra 13.30 til 17.00 (fredag til 16.30). Vi træffes på tlf. 8964 5820 eller 21558082 fra 6.30 til 08.00 og igen fra kl 13.30 - 17.00. I skoletiden kan der gives besked på skolens kontor tlf. 8964 5800.

Morgenåbning
Her har børnene mulighed for at spise lidt morgenmad og få en stille og rolig start på dagen sammen med de andre børn. Senere på morgenen åbner vi for gymnastiksalen, hvor vi får gang i kroppen og pulsen op, så børnene er friske og klar når skoledagen starter kl 8.00.

SFO-tid
I SFO-tiden ønsker vi at lære børnene at navigere i en mere fri ramme end de er vandt til i løbet af skoledagen. Vi har derfor ikke et fast skema med aktiviteter, men sætter gerne gang i aktiviteter sammen med børnene, og vægter deres medbestemmelse højt.

• Vi ønsker at skabe udviklingsmiljøer der pirrer børnenes nysgerrighed og udvikler deres sociale kompetencer
  • Vi prioriterer legen og børnefællesskaberne
  • Vi arbejder aktivt på at være tilgængelige voksne og  koble os på børnenes spontane aktiviteter

Vi har et stort dejligt udeområde med rig mulighed for udfoldelse af enhver karakter, og nogle rummelige og alsidige lokaler til indendørs-aktiviteter.

Praktisk information
Når skoledagen slutter sørger vi for at børnene spiser deres eftermiddagsmad, og senere på eftermiddagen tilbyder vi lidt eftermiddagsfrugt.

Vi er en kontrolleret pasningsordning, og det er derfor vigtig, at børnene tjekker ind hver morgen og tjekker ud når de går hjem, og at I giver besked, hvis barnet er fraværende.

Vi sender børn med skolebussen og efter aftale.

Ind– og udmeldelse foregår via den digitale pladsanvisning her.