Lejrskole, hyttetur og ekskursioner

PRINCIPPER OG  BESLUTNINGER FOR: Lejrskoler, hytteture og ekskursioner.

Principper og beslutninger:

Lejrskoler / hytteture har til formål at supplere den daglige undervisning med særligt tilrettelagte undervisningsforløb, der inddrager nogle af de undervisningsmæssige og oplevelsesmæssige muligheder, der findes i det område, hvor lejrskolen/ hytteturen finder sted.

Det tilstræbes, at:

1) 3. – 4. klasse har i alt 2 overnatninger. Overnatningerne kan afholdes med en overnatning i 3. og 4. klasse eller med to i 4. klasse.

2) 6. klasse har 3 overnatninger.

Udgifter i forbindelse med lejrskoler og ekskursioner afholdes over skolens budget dog opkræves der 75 kr. pr. dag som bl.a. dækker udgifterne til kost.

Beløbet indgår i lejrturens samlede budget.

Klasserne tildeles efter aftale med skolelederen et budget. Beløbet skal dække klassernes udgifter til lejrskoler og ekskursioner.

Forældrene kan desuden bidrage med lommepenge til den enkelte elev eller til klassen, en madpakke, kørselsordning til tog, færge eller tilsvarende. Klassens lærer(e) træffer aftale herom med forældrene.