Indskoling

På Korsholm Skole er børnene indskolingselever fra de starter i 0. klasse til de går ud af 2. klasse.
Vi arbejder målrettet med at skabe sammenhæng mellem de tre første skoleår og skabe de bedst mulige betingelser for at tilgodese elevernes udviklingsmæssige spænd, både fagligt og socialt.

Hverdagen
Vi har ca. 70 børn i indskolingen og eleverne undervises både sammen med de elever som går på samme årgang og i aldersblandede grupper. Eleverne har hver dag både undervisning sammen med deres klasse og på tværs af klasser i udvalgte fag.
Der er knyttet 6 lærere, 2 børnehaveklasse ledere og 3 pædagoger til indskolingen, som alle har solid erfaring med målgruppen. Lærere og pædagoger samarbejder på tværs og bidrager med hver deres kompetencer til at skabe en indholdsrig og varieret skoledag med både faglig og social læring for alle elever.
Vi lægger stor vægt på at inddrage bevægelse og kreative processer i undervisningen, så eleverne bliver fortrolige med mange forskellige læringsformer i alle fag. Indskolingen har, på lige fod med skolens mellemtrin, 4 projekttimer på skemaet hver uge. Her arbejder vi med forskellige forløb på tværs af fag og eksperimentere med forskellige arbejdsformer, bruger skolens nærmiljø og udefaciliteter samt tager på ture ud af huset.

Fag
Eleverne i indskolingen har fagene: dansk, matematik, engelsk, idræt, billedkunst og kristendom, natur/teknologi, musik, IT. Flere af fagene er på skift lagt i projekttimerne, hvor der arbejdes fordybende og undersøgende. Derudover har vi mulighed for at tage i Hinnerup Badet hver mandag med en gruppe af børn.