Elevråd og elevrådsarbejde

Princip for elevrådets arbejde

Formål
På Korsholm Skole står arbejdet med skolens værdier stærkt. Derfor er elevrådet en naturlig del af den demokratiske proces på skolen. Arbejdet i elevrådet skal understøtte fællesskabet og den demokratiske dannelse blandt eleverne.

Mål
At klassernes elevrådsrepræsentanter oplever indflydelse gennem regelmæssige møder i elevrådet.
Alle elever får god information om hvad elevrådets arbejde/opgaver består af, så de kan tage stilling og gøre deres indflydelse gældende.
At der i alle led af arbejdet med og omkring elevindflydelse, er støtte fra medarbejderne, så der til stadighed sker en fortsat stimulering af elevdemokratiet.

Skolens ansvar
At opgaverne udformes og foregår på elevernes præmisser.
At initiativer/beslutninger i elevrådet, når det er muligt, får en hurtig sagsbehandling og udførelse på skolen.
At der til enhver tid er udpeget en kontaktlærer, der er tildelt fornøden tid til at udføre de opgaver, som er anført i princippet.
At elevrådets repræsentanter i skolebestyrelsen deltager efter nærmere aftale under behandling af relevante punkter på to årlige møder i skolebestyrelsen.

Revideret i skolebestyrelsen, oktober 2020.