For studerende

Korsholm Skole er praktikskole for lærerstuderende og pædagogstuderende fra VIA i Århus.

En praktikant er en potentielt kommende kollega. Derfor betragter vi opgaven som praktikskole som meget vigtig, og vi sætter en ære i at vores praktikanter får mest muligt ud af deres praktikforløb på skolen. Vi betragter studerende som en ressource, som bringer nye input i spil i deres samspil med både elever og medarbejdere. Vi forventer, at den studerende indgår som alle andre ansatte på skolen i forhold til f.eks. tilstedeværelse, tavshedspligt, sygemelding, engagement og involvering i hele skolens virke. Vi forventer også, at du er klar til at udfordre dig selv og tør prøve dig frem, lave fejl og blive klogere af dem.